Behov:
Sainsbury’s er en av Storbritannias største matbutikker og hadde behov for å samarbeide med et varetellingsselskap fordi
- de måtte forstå nivåene av svinn
- de trengte nøyaktig datainnsamling
- de ønsket en strategisk plan for samsvar i alle forretningene
- de trengte en uhildet og verifiserbar varetelling av alle lagerbeholdninger
Løsning:
RGIS og Sainsbury’s besluttet sammen
- at alle lagre – over 1100 – skulle dekkes
- at alt personale på butikknivå skulle få opplæring i lagerklargjøring og dataadministrasjonsmetoder
- å identifisere hvordan de kunne redusere produktsvinn
- at produktrapporter skulle genereres i sanntid
- å analysere både lagerrom og butikkutsalg
Resultater:
Det ble utført varetelling i alle 1100+ lagrene
- Sanntidsrapporter over lagersvinn etter region, butikk,avdeling og produkt
- Rangert Nr.1 som nummer én for beste produkttilgjengelighet i The Grocer Magazine
- Redegjorde for lagerbeholdninger på 2 milliarder pund fordelt på 1500 lagertellinger hvert år
- Økt lønnsomhet gjennom mindre svinn og økt salg